Inventúra majetku v SAP
Spracovanie inventúry dlhodobého nehmotného a hmotného majetku na kľúč.
Funkcionality
- Správa parciálnych a kumulovaných inventúr
- Načítanie údajov zosnímaním čiarového kódu
- Obojsmerná integrácia s čítačkou čiarových kódov
- Vyhodnotenie výsledkov inventúry a jej on-line premietnutie do systému SAP
- Tlač čiarového kódu
- Integrácia výsledkov do účtovníctva
Vlastnosti
- Plne kompatibilné so SAP evidenciou investičného majetku
- Zjednodušenie procesu
- Zníženie chybovosti
- Rýchla implementácia
Predpoklady
- Inštalácia SAP časti riešenia
- Inštalované snímacie zariadenia
Došlé faktúry v SAP
Všetky došlé faktúry pod drobnohľadom.
Funkcionality
- Evidencia došlých faktúr (logistických, účtovných aj zálohových)
- Integrácia na OCR riešenia (on premise aj cloud)
- Integrácia s DMS systémami
- Možnosť automatického spracovania VDA súborov
- Hlavičkové aj položkové schvaľovania faktúr
- Možnosť automatického schválenie a účtovania
- Zobrazenie všetkých informácií o faktúrach formou interaktívnej zostavy
- Priame účtovanie z knihy došlých faktúr do SAP MM a SAP FI modulu
- Vyhodnotenie prípadných rozdielov medzi objednávkou, dodávkou a faktúrou
- Možnosť tlače likvidačného listu faktúry
Vlastnosti
- Všetky informácie o prijatých fakturačných dokladoch na jednom mieste
- Jednoduché sledovanie obehu dokladov v rámci internej organizačnej štruktúry
- Prispôsobiteľnosť vzhľadu a procesu Vašim požiadavkám
- Transparentné schvaľovanie
- Zabezpečenie kontinuity procesu spracovania došlých faktúr
- Dostupné integračné rozhrania na mailový server, OCR a DMS riešenia
- Kompatibilita so SAP ERP aj SAP S/4HANA
- Dostupná v jazykoch: SK, EN, DE
Predpoklady
- Inštalácia SAP add-onu
- Personifikácia funkčnosti
- Prispôsobenie WF schvaľovania faktúr
Uzávierka v SAP
Automatizácia procesov denných, týždenných, mesačných a ročných závierok.
Funkcionality
- Definícia a vyhodnotenie postupnosti krokov spracovania
- Spúšťanie na pozadí alebo v dialógu (overovanie)
- Riadenie dátumami podľa firemného kalendára
- Riadenie periodicity spracovania krokov uzávierky
- Postupnosť spracovania ovplyvniteľná výsledkom predošlého kroku
- Reťazenie krokov 1:1, 1:n, n:1, každý krok uzávierky má definovaného predchodcu a nasledovníka
- Dátum uzávierky - Jeden centrálny dátum uzávierky riadi celý proces
- Posun dátumu spracovania (večerná/ranná časť)
- Schopnosť vyhodnotiť návratové kódy a chybové správy transakcií
- Možnosť zopakovania kroku po oprave, preskočenie kroku alebo prerušenie spracovania kroku/ ukončenie celého behu závierky
- Podpora spustenia SAP štandard reportov aj Z-reportov
Vlastnosti
- Ucelený prehľad o postupnosti krokov a stave spracovania uzávierky
- Spoľahlivý nástroj na zásah do spracovania uzávierky v prípade problému
- Zefektívnenie, zjednodušenie a sprehľadnenie periodických aktivít na systéme
- Zníženie chybovosti kvôli plánovaným a automatizovaným činnostiam
Predpoklady
- Vykonanie úvodnej analýzy
- Inštalácia SAP add-onu
- Nastavenie podľa Vašich procesov a požiadaviek
Autoprevádzka v SAP
Ucelené sledovanie a vyhodnocovanie nákladov na prevádzku vozového parku.
Funkcionality
- Správa kmeňových dát vozidiel a výbavy k vozidlám
- Údržba personálnych dát vodičov
- Správa tankovacích kariet spoločnosti Slovnaft
- Upload elektronického súboru čerpacích staníc spoločnosti Slovnaft
- Evidencia čerpania PHM za obdobie s kontrolou na spracovaný súbor
- Evidencia ciest za obdobie
- Uzávierkové operácie
- Výpočet nákladov na 1 km (absolútne náklady premietnuté do ceny za 1 km)
- Automatické generovanie dát do add-onu Speed up Cost Allocating,
- Po doplnení dodatočných údajov a následnom schválení sú zaúčtované:
- Spotreba PHM
- Drobný nákup
- Poplatky
- Použitie poolových vozidiel
- Automatické zaúčtovanie refakturácie PHM na súkromné účely a náhrady za jednorazové použitie
Vlastnosti
- Kompletná databáza vozidiel a ciest v informačnom systéme
- Automatická aktualizácia nákladov vozového parku
- Prehľadný reporting
- Detailné rozúčtovanie nákladov
- Zníženie personálnej náročnosti na riadenie vozového parku
Predpoklady
- Inštalácia SAP add-onu
- Vykonanie nastavení
- Prvotné nahratie kmeňových dát
Overovanie firemných údajov v SAP
Automatizované vyhodnocovanie záznamov v Obchodnom vestníku.
Funkcionality
- Načítanie súboru na základe definovaných pravidiel
- Vyhľadanie obchodných partnerov
- Identifikácia zmien porovnaných obchodných partnerov
- Vyhľadanie relevantných obchodov
- Odoslanie notifikačných mailov správcom obchodných partnerov a obchodov
Vlastnosti
- Promptná reakcia na zmeny v obchodnom vestníku
- Presné a efektívne vyhodnocovanie údajov v obchodnom vestníku
- Prehľadné sledovanie celého procesu vyhodnocovania
- Možnosť vstúpiť do vyhodnocovacieho procesu
- Podpora zákazníckych úprav v ponúkanom riešení
Predpoklady
- Inštalácia SAP add-onu
- Vykonanie základných nastavení
Časové rozlíšenie nákladov v SAP
Automatizované účtovanie väčšieho rozsahu nákladov s prepojením na hlavnú knihu.
Funkcionality
- Založenie, zmena a zobrazenie jednotlivých objektov časového rozlíšenia
- Spustenie periodického programu na zaúčtovanie rozpustenia časového rozlíšenia nákladov
- Hromadné zobrazenie objektov časového rozlíšenia nákladov a ich položiek
- Automatický výpočet čiastky časového rozlíšenia na jednotlivé obdobia, pričom jednu faktúru je možné časovo rozlišovať na viacero účtov hlavnej knihy
- Pre každú položku časového rozlíšenia a obdobie je zobrazená:
- vypočítaná čiastka pre dané obdobie
- kumulatívna čiastka, ktorá bola už časovo rozlíšená
- zostatok, ktorý ešte bude časovo rozlíšený
- Periodické účtovanie jednotlivých časových rozlíšení (na konci obdobia)
- Možnosť simulácie pomocou testovacieho chodu so zobrazením protokolu pre jednotlivé behy
Vlastnosti
- Prehľad všetkých časových rozlíšení na jednom mieste
- Zadávanie údajov pre objekty časového rozlíšenia na jednej obrazovke
- Automatický výpočet hodnôt na základe zadaných dát
- Prehľadné zobrazenie vypočítaných hodnôt
- Stavové riadenie položiek v jednotlivých obdobiach
- Automatické vytvorenie účtovných dokladov na mesačnej báze prostredníctvom periodického programu
- Možnosť doplnenia prednastavených hodnôt na základe druhu časového rozlíšenia (spôsob výpočtu, účet hlavnej knihy, druh pohybu, nákladové stredisko, atď.)
- Integrácia aj na knihu došlých faktúr
- Dostupný v SK aj EN jazyku
- Kompatibilita so SAP ERP aj SAP S/4HANA
Predpoklady
- Inštalácia add-onu
- Vykonanie základných nastavení (založenie typov časového rozlíšenia nákladov a integrácie do SAP FI a SAP CO)
Výdajňa náradia v SAP
Správa náradí a výdajní náradia.
Funkcionality
- Evidencia výdajní
- Správa kmeňového záznamu náradia
- Pohyby náradia na výdajni:
- Príjem
- Výdaj
- Vyradenie
- Tlač preberacieho/odovzdávacieho protokolu
- Inventúra náradí
- Reporting:
- Mesačné hlásenie stavu výdajne
- Mesačné pohyby
- Priradenie aktuálneho zoznamu požičaného náradia k výpožičníkom
- Zoznam náradí podľa výdajní
- Zoznam vyraďovaného náradia
- Návrh na vyradenie
Vlastnosti
- Jednoduchá obsluha aplikácie
- Riedenie prístupov cez role a oprávnenia
- Integrácia na osobné čísla zamestnancov
- Rýchla implementácia
- Inštalácia SAP add-onu
- Nastavenie číselníkov a oprávnení
Predpoklady
Ručenie za DPH v SAP
V zmysle novelizácie zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov si odberateľ musí od 1.1.2022 skontrolovať, či platí dodávateľovi peniaze na bankový účet zaregistrovaný u Finančnej správy SR v opačnom prípade preberá ručenie za neodvedenú DPH zo strany svojho dodávateľa.
Funkcionality
- Automatizovaná a pravidelná kontrola bankových účtov dodávateľov/odberateľov voči zoznamu zverejnenom finančnou správou SR
- Automatické načítanie súboru z portálu Daňovej správy SR
- Možnosť vykonať ad hoc kontrolu dodávateľov / odberateľov a ich bankových účtov priamo zo systému SAP
- Automatické overenie bankového účtu subjektu v momente zakladania alebo ľubovoľnej zmeny kmeňových záznamov dodávateľov/odberateľov
- Automatické overenie bankového účtu subjektu pri účtovaní dokladu, založení objednávky, kontraktu, evidencii, likvidácii faktúry a aj pred vykonaním úhrady
- Automatické blokovanie úhrady faktúr na úrovni otvorených položiek
- Detailný chybový protokol – obsahuje zoznam zmenených (zablokovaných) dodávateľov/odberateľov resp. príslušných otvorených položiek, chyby pri komunikácii s portálom Daňovej správy, a pod.
Vlastnosti
- Automatizácia zdĺhavej a opakovanej manuálnej kontrolnej činnosti
- Upozornenie na neplatné bankové účty subjektov, ktoré nie sú registrované u Finančnej správy SR už v momente zakladania alebo údržby kmeňových dát dodávateľa, vystavovaní objednávky, ako aj pri samotnom účtovaní
- Zamedzenie úhrady faktúr v prípade zistenia neregistrovaného bankového účtu
Predpoklady
- Všetci dodávatelia, ktorí sú platitelia DPH majú v kmeňovom zázname vyplnené IČ DPH
- Nahratie transportu s add-onom
- Povolenie on-line RFC prepojenia na stránku Finančnej správy SR
- Prístup na systém za účelom adaptácie validácii
Platon - Správa rozpočtu
Jednoduchý ako Excel, komplexný ako účtovníctvo.
Plánovanie
- P&L
- Organizačná štruktúra
- Lines of Business
- OPEX
- PEREX
- Cashflow
Vyhodnotenie
- Na klik
- Top - down
- Bottom - up
- What - if analýza
Reporting
- Podľa želaniat
- KPI
- Vizualizácie
Vlastnosti
- Jednoduchá tvorba štruktúr
- Aktualizácie na jeden klik
- Vyhodnotenie k zvolenému dátumu
- Integrácia na účtovanie a reporty v reálnom čase
- Plán, skutočnosť, predpoklad
- Nový plán úpravou predchádzajúceho
- Distribuované používanie
- Implementácia do šesť týždňov
Elektronické výplatné pásky v SAP
Náhrada tlačených výplatných pások elektronickou verziou.
Funkcionality
- Zlacňuje proces tvorby a distribúcie výplatných pások
- Znižuje náklady na kúpu diskrétneho výplatného lístku pre klasickú tlač a nákladov na tlač
- Zvyšuje spokojnosť zamestnancov, ktorí si môžu archivovať výplatnú pásku aj v elektronickej podobe
- Používa prehľadné používateľské rozhranie
- Prehľadné požívateľské rozhranie programu
- Zrozumiteľné a užitočné hlásenia v rámci procesu tvorby a odosielania, napr. zamestnanec nemá zadanú emailovú adresu, je potrebné doplniť heslo, atď.
Vlastnosti
- Hromadný export výplatných pások do zaheslovaného PDF súboru
- Zaslanie elektronickej výplatnej pásky na e-mailovú adresu zamestnanca
- Bezpečná údržba hesla použitého na zabezpečenie dokumentu
- Diskrétne informovanie zamestnancov o ich heslách
- Možnosť integrácie aj do SAP HR portálu
Predpoklady
- Nahratie transportov SAP
- Inštalovanie Java aplikácie
- Konfigurácia komunikačného rozhrania
- Nastavenie hesiel
Správa a údržba budov v SAP
Komplexné riešenie pre správu budov, technických zariadení a nájomnú agendu.
Funkcionality
- Pasportizácia
- Definovanie štruktúry objektov
- Založenie a správa objektu
- Nájomná agenda
- Založenie a správa nájomnej zmluvy
- Prepojenie s pasportizáciou
- Údržba
- Definícia objektov údržby
- Plánovanie a realizácia údržby budov a technických zariadení
- Evidencia spotreby energií
- Účtovanie
- Automatické účtovanie nákladov a výnosov
- Výpočet nákladovej ceny na základe skutočných nákladov
- Rozúčtovanie plánovaných nákladov budovy na nákladové jednotky
- Rozúčtovanie skutočných nákladov budovy na nákladové jednotky
- Analýza nákladov a výnosov
- Riadenie nákladov a výnosov
- Reporting
- Pasportizácia
- Analýza nákladov a výnosov za objekty a lokality
- Zoznam nájomných zmlúv
- Vyhodnotenie prijatých platieb
- Plánovanie a vyhodnotenie údržby
- Spotreba energií
Vlastnosti
- Kompletná databáza budov
- Automatická aktualizácia pasportu budov
- Plánovanie a realizácia údržby
- Automatické rozúčtovanie nákladov a výnosov
- Inštalácia SAP add-onu
- Nastavenie funkcionality v moduloch PM, SD, CO
Predpoklady
IFRS 16
Produkt zabezpečí kompletnú, prehľadnú a užívateľsky prívetivú implementáciu podmienok nového medzinárodného účtovného štandardu IFRS 16, ktorý prináša zmeny v účtovaní lízingových a nájomných zmlúv v systéme SAP.
Prínosy
- Zosúladenie účtovných operácií v systéme SAP so štandardom IFRS 16
- Pracovanie s lízingovými aj nájomnými zmluvami založenými pred aj po začatí platnosti štandardu IFRS 16
- Prehľadný užívateľský kokpit na správu zmlúv a využívanie systémového riešenia
- Zadanie časovo závislých zmien pre zmluvy (dodatky)
Evidencia
- Zmlúv o prenájme a lízingu
- Predmetov nájomných a lízingových zmlúv
- Splátkových plánov k jednotlivým predmetom zmlúv
Periodické aktivity
- Korekcia účtovania v účtovných knihách iných ako IFRS
- Aktualizácia plánu splátok v IFRS 16 kokpite informáciami o:
- Stave účtovania
- Stave platby
- Odpisy
Reporting
- Zákonný reporting
- Prehľad nájomných zmlúv a majetkov
- Prehľad splátkových plánov
- Prehľad korekcií účtovania v účtovných knihách iných ako IFRS
Vlastnosti
- Kompatibilita so SAP ERP aj SAP S/4HANA
- Pripravené v SK aj EN jazyku
Predpoklady
- Inštalácia add-onu
- Prístup do systému s cieľom vykonania potrebných nastavení (integrácia do SAP FI, FI-AA, CO)
Elektronizácia HR dokumentov v SAP
Náhrada tlačených dokumentov HR ich elektronickou verziou eliminuje potrebu osobného kontaktu s Vašimi zamestnancami.
Funkcionality
- Generovanie a sprístupnenie elektronických dokumentov HR pre ročné zúčtovanie dane
- Ročné zúčtovanie preddavkov na daň FO
- Ročné zúčtovanie preddavkov na daň FO časť II.
- Potvrdenie o zaplatení dane z príjmov zo závislej činnosti (2/3%)
- Vyhlásenie na uplatnenie nezdaniteľnej časti základu dane
- Žiadosť o vykonanie ročného zúčtovania dane
- Potvrdenie o zdaniteľných príjmoch FO
- Zasielanie notifikácií o sprístupnení nových dokumentov
- Prehľadné používateľské rozhranie programu
- Zrozumiteľné a užitočné hlásenia v rámci procesu tvorby a odosielania
Vlastnosti
- Hromadný export dokumentov do zaheslovaného PDF súboru alebo jeho sprístupnenie na SAP portáli / SAP Fiori
- Zaslanie dokumentov na e-mailovú adresu zamestnanca
- Bezpečná údržba hesla použitého na zabezpečenie dokumentu
- Diskrétne informovanie zamestnancov o ich heslách
Predpoklady
- Nahratie transportov SAP
- Inštalovanie Java aplikácie
- Konfigurácia komunikačného rozhrania
- Nastavenie hesiel